Ykkösvalintana OviPro

Luotettava välitysjärjestelmä tekee asuntokaupoista vaivattomia Bo LKV:lle ja asiakkaille

“Kiinteistönvälitysjärjestelmä on meillä kaiken työn selkäranka ja ydin. Jokainen välittäjämme käyttää sitä joka päivä, jokaisessa toimeksiannossa. Se on meille keskeinen tietovarasto myynnin kaikissa vaiheissa.” 

– Tuomo Räsänen, Bo LKV toimitusjohtaja

OviPron kehittämiseen osallistunut Bo LKV on KIVIn pitkäaikainen asiakas, jolle kiinteistönvälitysjärjestelmä on koko liiketoiminnan keskiössä. Kysyimme toimitusjohtaja Tuomo Räsäseltä, millaisena hän näkee järjestelmän roolin nyt ja tulevaisuudessa.

Järjestelmät juttelevat keskenään

KIVIssä Bo LKV:n välittäjät hoitavat kaiken aina toimeksiannon käynnistämisestä ja julkaisusta kaupantekoon. KIVIn tiedot siirtyvät rajapintojen avulla suoraan yrityksen omiin taloushallinnon ja asiakashallinnan järjestelmiin sekä asiakkaan käytössä olevaan mobiilisovellukseen.

Kehitystyötä hyvässä yhteishengessä

Räsänen kertoo, että OviProta on rakennettu avoimessa dialogissa, jossa kaikki tunnistavat, mihin maailma on menossa. Hänen mukaansa Alma Media on hyvässä asemassa kehittämässä uutta järjestelmää, sillä KIVIn tuhansilta käyttäjiltä on saatu vahva ymmärrys välittäjien tarpeista.

“Meille kaiken keskiössä ovat helppous, nopeus ja kustannustehokkuus. Niiden suhteen OviProssa on otettu tervetulleita kehitysaskelia.”

Räsänen kiittää OviPron entistä avoimempaa, kahdensuuntaista integraatiota, jonka avulla tieto siirtyy yrityksen järjestelmistä OviProhon ja takaisin. Muita tärkeitä uudistuksia ovat esimerkiksi mobiili edellä -ajattelu ja aktivoiva työpöytänäkymä, joka havainnollistaa välittäjälle yhdellä vilkaisulla viikon tehtävät, myytävien asuntojen tilanteen sekä myynnin tavoitteet ja tunnusluvut.

Digitaalisuus ei vähennä palvelun merkitystä

Räsänen uskoo, että asuntokauppa digitalisoituu lopullisesti seuraavan vuosikymmenen aikana, sillä kuluttajat ovat tottuneet digitaaliseen tekemiseen. Viimeisetkin vanhan jäänteet, kuten paperiset osakekirjat, ovat pian historiaa. Yksi asia ei silti koskaan muutu, hän toteaa:

Tässä kohtaa kiinteistönvälitysjärjestelmä on Räsäsen mielestä avainasemassa, sillä se auttaa priorisoimaan välittäjän kiireistä, liikkuvaa työtä ja vapauttaa aikaa asiakkaan palvelemiseen.

Järjestelmä auttaa keskittymään myyntiin

Räsänen muistuttaa, että hyvällä välittäjällä voi olla kerrallaan myynnissä 10-20 kohdetta, mutta jokaisen asiakkaan pitää saada tuntea olevansa ainutlaatuinen. Luotettavan järjestelmän avun ja muistutusten ansiosta yksikään tehtävä ei pääse unohtumaan, ja virheitä sattuu harvemmin.

Hän kokee, että kiinteistönvälitysjärjestelmän tärkein tavoite on tehdä kaupoista yhä vaivattomammat ja miellyttävämmät sekä välittäjälle että asiakkaalle. OviPron suhteen tulevaisuus näyttää paitsi digitaaliselta myös lupaavalta.

Tutustu myös muiden asiakkaidemme ajatuksiin