OviPro mullistaa kiinteistönvälittäjän työn: kaikki asuntokaupan ammattilaisten työvälineet yhteen palveluun

Suomen kattavimman asumisen ja asuntokaupan media- ja palvelukokonaisuuden tarjoava Alma Media on tänään lanseerannut ykkösvaiheen uudesta OviPro-järjestelmästä kiinteistönvälittäjille. OviPro tulee mullistamaan digitaalisen kiinteistönvälityksen, sillä se tuo kaikki välittäjän työvälineet ensimmäistä kertaa yhden kirjautumisen taakse.

Kehitetty asiakkaiden tarpeisiin

Alma Median nykyinen, vuodesta 2006 toiminut kiinteistönvälitysjärjestelmä KIVI on toimialan markkinajohtaja. Sen käyttäjien kanssa tehty yhteistyö varmistaa, että OviPro vastaa suomalaisten välittäjien tarpeisiin.

“KIVIn tuhannet päivittäiset käyttäjät ovat luoneet Alma Medialle hyvän ymmärryksen kiinteistönvälityksen kipupisteistä. Meille kaiken keskiössä ovat helppous, nopeus ja kustannustehokkuus”, sanoo OviPron kehitykseen osallistuneen Bo LKV:n toimitusjohtaja Tuomo Räsänen.

Rajapintoja (API) hyödyntävä OviPro toimii saumattomasti yhdessä niin viranomaispalvelujen kuin esimerkiksi välitysliikkeiden käyttämien talous- ja asiakashallinnan järjestelmien kanssa.

”Haluamme, että koko kiinteistönvälitysala ottaa merkittävän digiloikan”, toteaa Kiinteistömaailman toimitusjohtaja Risto Kyhälä. Myös Kiinteistömaailma on mukana OviPron kehityksessä ja ottaa palvelukokonaisuuden käyttöön ketjussaan lisäominaisuuksilla laajennettuna.

Välittäjälle aikaa keskittyä tärkeimpään

OviPro pitää välittäjän ajan tasalla omien myyntikohteiden tilanteesta, hakee ja täyttää tiedot valmiiksi, muistuttaa tulevista tehtävistä ja tarjoaa sovellukset, kotisivut ja markkinointimateriaalit välitysliikkeen omalla brändi-ilmeellä. Näin välittäjä ehtii keskittyä tärkeimpään eli asiakkaiden palvelemiseen. Se näkyy kuluttajille eli asunnon ostajalle ja myyjälle laadukkaana, nopeampana ja personoidumpana palveluna. Kehittämisen keskeisenä asiana onkin ollut kuluttajan saama palvelukokemus. Asiakassuhteen hoito, toimeksiannon teko ja seuranta sekä kaupanteon helppous ovat välittäjän työn kulmakivet, joissa asiakkaan läsnäololla on oleellinen rooli.

”Jokaisen asiakkaan täytyy saada tuntea olevansa ainutlaatuinen samalla, kun välittäjä luovii lukuisien toimeksiantojen välillä ja liikkuu paikasta toiseen. Välittäjän pirstaloituneessa työssä järjestelmän apu ja muistutukset ovat korvaamattomia,” Räsänen jatkaa. 

Toimialan digitalisaation kumppani

Alma Media on sitoutunut asumisen toimialan palveluiden monipuoliseen kehittämiseen. Yhtiö tekee pitkäjänteisesti yhteistyötä alan toimijoiden kanssa digitalisaation mahdollisuuksia hyödyntäen. KIVIssä hyödynnettiin ensimmäisenä digitaalisia asuntokaupan asiakirjoja, ja ensimmäiset täysin digitaaliset kiinteistökaupat (DIAS) tehtiin KIVIssä vuonna 2022.

OviPro vauhdittaa kehitystä entisestään, sillä sen edistyksellinen pilvipohjainen arkkitehtuuri mahdollistaa ketterät uudistukset niin ulkoasuun kuin toiminnallisuuksiin. OviPro:hon saadaan esimerkiksi toimialan laajimmat työkalut asiakkuuksien hallintaan. Uudessa palvelukokonaisuudessa kiteytyy myös Alma Median ainutlaatuinen asumisen toimialan käytäntöjen tuntemus.

“OviPron kohdalla voin luottaa, että kaikki välittäjän vastuiden ja lakisääteisten velvollisuuksien asettamat vaatimukset täyttyvät”, KIVIn käyttäjä ja Koto LKV -välitysliikkeen toimitusjohtaja Niina Eskelinen sanoo.

OviPro:

  • Markkinoiden laajin palvelukokonaisuus kiinteistönvälittäjille
  • 3000+ käyttäjää siirtyvät OviProhon KIVIstä haluamassaan aikataulussa
  • Suora yhteys viranomaispalveluihin (esim. vero.fi, Maanmittauslaitos, huoneistotietojärjestelmä, yritys- ja yhteisötietojärjestelmä) ja välitysliikkeiden käyttämiin tietojärjestelmiin, kahdensuuntainen tiedonsiirto
  • Suomen suurimman välitysliikkeen Kiinteistömaailman valinta
  • Julkaistaan vaiheittain

Tutustu myös muihin tiedotteisiimme