Välitysjärjestelmän
vaihto toiseen: mitä yrityksesi historiatiedoille tapahtuu?

Kiinteistönvälitysjärjestelmän vaihto toiseen voi aiheuttaa huolta tärkeiden tietojen säilyvyydestä ja vertailumahdollisuuksista. Miten vanhan järjestelmän tiedot saadaan talteen? Entä onko tietojen vertailu mahdollista, kun käytössä on uusi järjestelmä, ja vertailu koskee entisen järjestelmän aikaisia tietoja?

Pelkkä arkistointi ei riitä

Yksi vaihtoehto tietojen säilyttämiseen on arkistointi. Arkistossa tiedot pysyvät tallessa, mutta hankaluuksia nousee esiin heti, kun tietoja pitäisi taas pystyä hyödyntämään. Arkistoidut tiedot olisi etsittävä manuaalisesti, eivätkä vertailut onnistuisi uuden järjestelmän työkaluilla.

Uuden järjestelmän käyttöönottoprosessi on siis tärkeää suunnitella ja toteuttaa huolella siten, että myös historiatiedot huomioidaan asiaankuuluvien säilytysvaatimusten mukaisesti.

Tiedot suoraan uuteen välitysjärjestelmään

Ongelmien ratkaisemiseksi olemme kehittäneet tavan siirtää tiedot suoraan uuteen kiinteistönvälitysjärjestelmään. Näin ne ovat hyödynnettävissä normaalisti myös uuden välitysjärjestelmän kautta. Liiketoimintasi tunnuslukuihin ei tule katkoja, ja uuden järjestelmän käyttöönotto sujuu nopeasti.

Tällä hetkellä pystymme toteuttamaan tietojen siirron Etuovi.com Sopimusasiakaspalvelusta OviProhon, PDX-järjestelmästä KIVIin, ja myöhemmin KIVIstä (tai PDX:stä) OviProhon. Järjestelmästä toiseen siirrettäviin tietoihin kuuluvat:

GDPR- ja säilytysvaatimukset huomioitu

Tietojen siirto suunnitellaan aina asiakaskohtaisesti, ja tietoja käsitellään yleisten tietosuoja-asetusten (GDPR), sekä 10 vuoden säilytysvaatimusten mukaisesti. Kun historiatiedot pysyvät matkassa mukana, liiketoimintasi saa jatkua ilman keskeytyksiä.

Herättikö aihe kysymyksiä? Ole meihin yhteydessä ja jutellaan tilanteestasi lisää >

Tutustu myös muihin tiedotteisiimme